Maicroft dokładnie wszyscy chalaą co mają ty swoje my swoje mam ASz-eta i jestem zadowolony kolega się zapytał wiec dostał odp kazdy w tym kraju moze wyrazic swoja opinię ai od pytań i odpowiedzi jest forum ocp moja opinia ja bym tego nie brał a czy stare kible czy Pd co to ma za znaczenie istotne by sie sprawdzało i nie psuło poro było opini oto co pyta kolega raczej nagannych wiecej jak pozytywnych widze ze forum zaczyna się robić zwykłym targiem z jajkami gdzie tylko wszystcy dra sie jaki maja wspaniały towar a reszta dziadostwo co nie wejde to tylko zamiast odpowiedzi porad pomocy (a od tego jest i takie był cel tego forum) tylko jakieś slowne przepychanki i nie na temam odpowiedzi dajcie sobie na wstrzymnie zapytał to mu odpowiedzieć i tyle jeden powie brać iny nie niech zdecyduje sam
[O1] Nieszczelność tylnego hamulca...
Zwiń
X
-
[O1] Nieszczelność tylnego hamulca...
Otóż dziś prawie się nie zatrzymałem :shock: . Okazało się, że połączenie przewodu metalowego z cylinderkiem hamulcowym (tłoczkiem?) tylnego prawego koła jest nieszczelne (mam bębny) i wyciekło mi 0,3l płynu (pedał wpadł do podłogi). Muszę odstawić auto już jutro do paproków, którzy już raz zepsuli mi samochód (tylko oni mieli czas). Co muszą wymienić? Kupić im cylinderek i przewód, czy tylko jedną z tych rzeczy? Cieknie w okolicach gwintu. Jak ich uczulić na prawidłowe odpowietrzenie układu z ABS?
PS: awaria zdarzyła sie nagle - jestem uczulony na kontrolę wszelkich plam i żadnej dotychczas pod autem nie było, rozszczelnienie układu stało się nagle... :x
PS: cylinderek jest szczelny - bęben, szczeki i całe wnętrze bębna są całkowicie suche...
-
-
Problem... Obdzwoniłem właśnie warszawskie ASO Skody oraz sklepy niezależne i okazuje się, że nie ma "od reki" przewodu który szukam. W jednym ze sklepów zasugerowano mi kupno rurki miedzianej i dogięcie jej do żądanego kształtu... Godzić się na takie sztukowanie? Naście lat temu pomagałem kuzynowi w gięciu takich rurek do KAMA3-a, ale czy to sprawdzi się w układzie hydraulicznym Octavii?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Naście lat temu pomagałem kuzynowi w gięciu takich rurek do KAMA3-a
Zamieszczone przez Agamek12czy to sprawdzi się w układzie hydraulicznym Octavii?
Zamów w ASO,to na drugi dzień odbierzesz i założysz oryginał.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzZamieszczone przez Agamek12Naście lat temu pomagałem kuzynowi w gięciu takich rurek do KAMA3-a
Mechanik powiedział, że przewód dorobiony z miedzi będzie OK... chyba zaryzykuję, bo auto muszę mieć już dziś zrobione...
Komentarz
-
-
Stary nie martw się, kupuj rurkę i gnij!
Większość mechaników ze specjalizacją zawias/hamulce tak robi.
Mają przewody róznych długości i z różnymi końcówkami. Gdyby chcieli każdą pierdołę zamawiać w FOCIE czy IC to bym dnia nie starczyło, a tak pochodzi do półki, sprawdza końcówki, dobiera długość, gnie, mocuje tam gdzie trzeba, skręca, odpowietrzz i za 30min auto wyjeżdża sprawne!
Tylko po każdej takiej naprawie podłoż im książkę swerwisową pod nos i niech Ci wbiją co robili.
Ja bym nie szklił 70pln na cylinderek. Może wczęsniej Ci zerwali gwint w cylinderku (szajsmetal czyli stop aluminum- łatwo "przeciągnąć gwint nawet drążoną śrubą) i dlatego cieknie. Rurka będzie kosztować kilka pln, cylinderek 7 dych, za półtorej stówy opędzisz robotę. Zdrowie - bezcenne.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
I jestem po naprawie. Okazało się, że przyczyną awarii był wygięty odpowietrznik, który (jak powiedział mechanior) "nie trafiał iglicą w odpowiednie miejsce. Przy okazji zerwany został gwint w cylinderku, więc wszystko zostało wymienione...
Aha, może niektórzy pamiętają jak pisałem kiedyś, że przy pierwszym dotknięciu hamulca kierownica minimalnie na chwilę "skręca" w jedną ze stron (kilka mm) po czym wraca na pozycję "prosto", auto hamuje idealnie, ale hamulec jest wyjątkowo miękki? Otóż po wymianie cylinderka te objawy ustąpiły... Tak więc przez kilka tysiecy kilometrów jeździłem z uszkodzonym układem hamulcowym, co zostałlo zbagatelizowane przez conajmniej dwóch mechaników, których pytałem w warsztacie o przyczynę i którzy stwierdzali, ze "jak hamuje, to nie ma co ruszać"...
Tak się zastanawiam - w jaki sposób odpowietrznik może sie wygiąć :shock: ? Czy może to się zrobić samo, czy też ktoś musi w tym pomóc? I jeśli to zostało uszkodzone przez człowieka, to jakim skór...ynem trzeba być, aby uszkodzoną część zamontować w najważniejszym dla bezpieczeństwa układzie w samochodzie???
Komentarz
-
-
Wygieła się... W czasie jazdy... Nagle i "sama"...
Agamek, mechanior doskonale wiedział, że coś było nie tak, mówisz że wcześniej grzebali przy aucie, to wiedzieli czego szukać. A fraszkę-bajkę o odpowietrzniku walnął na odczep się bo myślał że ma przed sobą totalnego laika... , no i oczywiście żeby nie było na niego, że on wcześniej gwint zerwał...
Kur...wa, jak może się wygiąć coś o średnicy 6mm lub 8mm, długości ok. 25mm, wkręcone na 3/4 długości w metalową obudowę cylinderka??? Musiałoby młotem fest dostać, i to tak żeby się cylinderek rozleciał, dopiero by stożkowa iglica na miejsce nie trafiała...
Poprzedni cylinderek mógł być nieco zapowietrzony - stąd miękki pedał i ściąganie jako efekt nierównomiernego hamowania.
A że prorokowałem zerwany gwint który wg. mnie nadal pozostaje główną przyczyną nagłego ubytku płynu - to daj "POMÓGŁ".
Pozdro!
Komentarz
-
Komentarz